Hoe kan ik mijn Venus-vliegenval het beste voeren?

Ik heb sinds kort een venusvliegenval en ik zou graag willen weten hoe ik die zou koeten voeren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
5.6K

Antwoorden (4)

Je kunt de plant levende insecten voeren, maar noodzakelijk is het niet, de meeste voeding haalt hij toch met zijn wortels uit de bodem.
Meer info op wikipedia:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe maar niet, dat is slecht voor die planten. Het kost enorm veel energie om iets te verteren waardoor hij doodgaat. Met speciale grond en veel water leeft hij het langst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een iets andere (met van die kokertjes) maar die voert zichzelf zo in de zomer. Om de haverklap zie ik er een vlieg in zitten.

Ik heb er vroeger wel een doodgemepte vlieg ingekiept maar die zat daar dan na weken nog in. Degene die hij "zelf vangt" verteert hij en die verdwijnen.

dus ik zou het zo laten en kijken of hij zelf muggen en vliegen vangt

Toegevoegd na 1 minuut:
Als dat trouwens de foto van jouw plant is zie ik (links) een behoorlijk dicht klepje, daar zou best al wel eens iets in kunnen zitten, want als hij iets vangt gaan die klepjes dicht.

Toegevoegd na 2 minuten:
ai, helaas, die foto was van een ander antwoord zie ik nu
12 jaar geleden
Vleesetende ( insectenetende) planten hebben zich tijdens de evolutie zodanig aangepast, dat ze bij gebrek aan voeding uit de bodem, ook voedsel kunnen halen aan zelfgevangen insecten.
Maar omdat deze planten nog steeds wortels hebben, kunnen ze gewoon hun voedsel uit de grond halen en hebben ze al die vliegen niet echt nodig, dus kunnen ze zonder.
Wil je veel plezier hebben van die bijzondere plantje, plaats hem dan in een schotel vol regenwater en zet hem buiten in de zon.
Nog beter is een grote ondiepe bak, vullen met turfblokken, regenwater er in zodat de turven nat blijven.
In het najaar zullen de blaadjes een voor een af sterven ( zwart worden) dat is normaal, het plantje gaat niet dood, maar gaat in de rusttijd, is tevens goed winterhard.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de foto is goed te zien het afsterven van de blaadjes in de herfst.