Muizenstrontjes maar geen muizen, hoe kan dat?

Op het bed in de zolder vond ik onder de lakens strontjes. Enkel hier waren de strontjes aanwezig, niet op de vloer of onder de kasten. Bij het plaatsen van muizenvallen en muizenvergif hebben we er nog altijd geen gevangen. Ze hebben ook niet van het vergif gegeten hoe kan dit?

Picture for question
2 maanden geleden
2.9K
Inekez1
2 maanden geleden
Zijn er nieuwe poepjes gekomen nadat je het gif en vallen hebt gezet? Het kan zijn dat de muizen inmiddels ergens anders zitten, of door een kat of roofvogel zijn gepakt. Muizen zijn slimme diertjes. Als ze gewend waren dat ze vrij over de zolder konden lopen zonder dat daar mensen kwamen, zijn ze nu in de stress omdat de situatie is veranderd. Kan best zijn dat ze met een boog om de vallen en bakjes vergif heen lopen omdat het nieuw voor ze is. Als ze genoeg andere dingen te eten hebben, laten ze zich ook niet zomaar lokken.
tinus1969
2 maanden geleden
Het gebeurt dat muizen gif eten en daarna elders doodgaan, op een plek waar jij ze niet vindt (bv onder de vloer of in de spouwmuur).
Pieterke
2 maanden geleden
Wat Inekez1 en Tinus1969 schrijven klopt helemaal maar het zou ook kunnen zijn dat ze inmiddels voor dit gif immuun zijn geworden. Muizengif wordt om die reden van tijd tot tijd door de fabrikanten vernieuwd. Ben je er inmiddels achter hoe ze bij je binnenkomen? Als ze door een gaatje of kier zijn gekomen kun je daar muizenkit voor kopen of vragen aan de woningbouwvereniging en de boel dicht kitten. Ik had muizen op het balkon. Na het dichtkitten met muizenkit (zo wordt het echt genoemd) door de woningbouwvereniging heb ik geen last meer gehad. (Is wel een nare dood voor de muizen).
Overigens kun je bij de gemeente het nieuwste muizengif krijgen.
Vortexxx
2 maanden geleden
Vergif is niet het antwoord als je wil weten waar je muizen zijn gebleven, je had beter een muisvriendelijke val kunnen neerzetten met pindakaas, want pindakaas i.t.t. vergif is onweerstaanbaar voor muizen.
Z512099
2 maanden geleden
Muizen zijn redelijk gemakkelijk te vangen en moeten dus niet persé gedood worden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 maanden geleden
Heb je wellicht met de hagelslag geknoeid ?
loesjee21
2 maanden geleden
hebben jullie of buren geen hamsters
HeerVoldemort
2 maanden geleden
Gladde plastic emmer met op de bodem wat zaadjes of brood met pindakaas. Plankje er tegenaan. Muis valt in de emmer, maar kan er niet meer uit. Welke elke dag controleren, want als je hem vangt maar te lang laat zitten, gaat hij dood door uitdroging. Emmer met muis mee en een flink eind van huis uitzetten.

Geef als eerste antwoord