Zijn kittenbrokjes echt zo belangrijk?

Uiteraard weet ik dat kittens andere voedingsbehoeftes hebben dan volwassen katten. Echter wil mijn 13 weken oude kitten zijn kittenbrokjes (RC baby) niet eten maar mee eten met de 2 grote katten. Nu krijgen die een hypoallergeen voer van de dierenarts dus het is goed voer maar ik wilde toch weten of het heel veel kwaad kan als hij mee eet. Als ik hem apart doe gaat hij krijsen waardoor de anderen weer niet willen eten. En als ik zeg krijsen, bedoel ik ook krijsen. Heb nog nooit een kat gehoord die zo hard, schel en volhardend kan gillen. Hij is verder helemaal gezond verklaard maar hij lijkt een ietste duidelijke eigen wil te hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

als jij een goed hoogwaardig voer geeft, is dat prima.
hele generaties katten zijn uitstekend uitgegroeid op gewoon voer.
ook hier krijgen ze brokken van goede kwaliteit, maar de kittens eten vanaf dag 1 mee met de oudere katten.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (3)

Nee kan geen kwaad. Katten weten zelf heel goed wat goed voor ze is. Wij hebben ook 2 kittens en die aten ook liever gewone brokken. Gewoon laten gaan. Kan echt geen kwaad. In de gewone brokken zitten ook alle voedingsstoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha een kat met een eigen willetje, niet zeldzaam!
Probeer ook eens de RC kittenbrok, da's een mooi tussenmaatje. Bij een goeie dierenwinkel hebben ze meestal (gratis) proefzakjes.
Grotere brokken kunnen op zich geen kwaad hoor, maar de meeste kittens vinden het vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen er nog geen 'baby'-brokken waren aten ze ook gewone kattenbrokken. Ze gaven zelf aan daar aan toe te zijn door ze gewoon te gaan éten, net zoals de jouwe nu doet. Hij imiteert het gedrag van de volwassen katten. Meer wordt er niet van een jong diertje verwacht om grote kat te worden.
De grootte is extra goed voor zijn tandjes. Hij moet ze in stukjes bijten. Dat spaart speciale 'tandenbrokken' uit.