Telt het loon uit een vakantiebaan van 4 weken mee voor het toetsingsinkomen voor het aanvragen van huurtoeslag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het gaat om je complete jaarinkomen. Dus álle salaris, uitkeringen en zelfs nabetalingen die je ontvangt in een jaar, tellen mee bij het bepalen van je toetsingsinkomen. Dus het loon dat je in die vier weken hebt ontvangen, tel je op bij je overige loon. En als je voor vijf maanden een baan hebt, dan tel je de betalingen van die vijf maanden erbij.

Als je door een tijdelijke baan of doordat je in een jaar een andere baan hebt gekregen ineens een hoger of lager inkomen hebt, dan kun je je toetsingsinkomen zelf alvast wijzigen. Dat kan ook via de site van de Belastingdienst, gewoon inloggen met DigiD. Daarmee voorkom je dat je het voorschot wat je hebt ontvangen aan toeslag, deels weer moet terugbetalen volgend jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor zover ik weet.Telt alle inkomen voor je toetsing inkomen ook voor de aanvraag van je huur toeslag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles waar je een jaaropgave van ontvangt moet je meetellen!

Voorbeeld wat er buitenvalt: Vrijwilligers werk waar je een vrijwilligersvergoeding voor ontvangt tot max 175 euro.