Wat tegen rugpijn doen door zware tas?

Hallo allemaal,
Ik zit weer (net als alle jaren) met een rugzak te lopen. Vaak moet ik altijd wennen aan een zware last op mijn schouders.

Nu al een paar weken de vakantie voorbij is heb ik een nare rugpijn. Meestal voel ik een heftige steek in het midden van mijn rug als ik me plotseling snel omdraai(het kan niet van ouderdom komen hoor;) ) deze steek duurt dan ongeveer 20 seconde en trekt langzamerhand weg.

Wat moet ik hier tegen doen?
(ik merk ook dat ik nu scheef loop)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (6)

Ik neem aan dat dit op school is?

Doe dan boeken e.d. die je niet nodig hebt, of die je al hebt gehad in je kluisje. Daardoor wordt je tas lichter en krijg je minder last van je rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt idd je boeken wat je niet meer nodig hebt in je klusje zetten, maar als je weer op de fiets terug na huis en al je boeken moet meenemen, kun je tijdens het fietsen je tas wat laten zakken zodat jij je tas niet hoeft te dragen. Dat deed ik teminste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe je er van af komt, maar wel hoe je dit moet voorkomen. Ik had daar namelijk ook heel veel lat van maar ik heb gewoon een mand gekocht. Ze zijn nu toch in de mode, en je hebt geen rugklachten meer omdat de rugzak bijna nooit op je rug zit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarmee bedoel ik trouwens een mand op ie fiets.
Ik vermoed dat ergens een zenuw wordt geraakt als jij een bepaalde beweging maakt.
Die tas is echt veel te zwaar voor jou.
Ik adviseer om je schouder er nietmeer mee te belasten maar een tas te kopen die je kunt dragen met je handen.
12 jaar geleden
Als je er scheef van gaat lopen zou ik ns na de huisarts gaan ,als je nog in de groei bent kan t je ruggewervel beschadigen. En die rugzak zou ik weg doen en iets anders voor bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draag je rugzak altijd met allebei de hengsels om je schouders, en dus niet nonchalant over één schouder. Stel de bandjes goed af.

Zorg er voor dat je niet hoeft te fietsen met je rugzak op, doe hem dus netjes achterop als je fietst, of zorg dat je voorop zo'n mand of pakkendrager hebt waar je rugzak op kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn ook bagagedragers voor achter op de fiets, waar je je tas met een spin op vast kunt zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik verstelde de bandjes altijd zo, dat mn tas op mijn bagage drager ''hing''.