Hoe komt het dat veel eiersalade uit de winkel niet naar ei smaakt?

er zit toch een behoorlijk percentage ei in ,en is ook niet over de datum.Maar het verschil is erg groot met eigengemaakte

13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Omdat er vaak een groot aantal (kunstmatige) geur- kleur- en smaakstoffen aan is toegevoegd. De fabriekseiersalade is voor een "doorsneesmaak". Misschien vind jij dat wel helemaal niet lekker. Lees het etiket maar eens. Hier een recept voor lekkere eigengemaakte eiersalade:

5 eieren
2 el friteslijn (slanke fritessaus) of gewone fritessaus
1 bosuitje
1 el ketchup
1/2 el paprikapoeder
1/2 el mosterd
Maggi
zout en peper

Kook de eieren hard en pel ze en leg ze in een bakje.

Prak nu met een vork de eieren maar niet te fijn en voeg alle ingrediënten toe. Hak het bosuitje fijn en voeg dit toe.

Laat de eiersalade nog een uurtje doortrekken en indien nodig nog even op smaak brengen met zout, peper en maggi.

Als garnering: Een paar takjes peterselie en kerstomaatjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat vind ik ook, Naar mijn mening komt dat door de stoffen om het langer goed te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't is niet goed gemaakt, En daarom goedkoop waarom veel mensen dat willen kopen, 1 tip als jullie nog een keer eiersalade kopen koop dan van een goed merk (wel iets duurder) Dan smaakt ie altijd veel lekkerder!

Hopelijk heb je wat aan dit antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, en dat vindt ik erg jammer.
De winkel-eiersalade is meestal gemaakt naar een recept van algemene smaak. Door de vele toevoegingen van smaakversterkers, vet en conserveermiddelen is het lang niet meer te vergelijken met een echte zelfgemaakte salade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het meestal vooral kerrie-achtig smaken. Blijkbaar vinden mensen dat lekker (en het is geel, natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel eiersalades zitten dusdanig veel kleur- geur- en smaakstoffen dat er van eiersmaak ook niet veel over blijft. Bij de goedkopere varianten vind je ook vaak hele hompen aardappel. Dat heeft natuurlijk al helemaal niets met eiersalade te maken. Zelfgemaakte is altijd het lekkerst!