Wel of geen legnest?

Kippen leggen hun eerste ei als ze een maand of 4-5 zijn.
Moet je voor die tijd wel of geen legnest in het hok plaatsen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Bij ieder goed ingericht kippenhok horen twee of drie legnesten. Op het moment dat je de kuikens of halfwasjes er in zet, horen de legnesten dus aanwezig te zijn, met kort stro gevuld.
Ivana
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

leg er wat stroo neer en wanneer ze gaan leggen zoeken ze een leuk hoekje uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou ik wel doen.
Anders zijn ze er later misschien bang voor.
Laat ze er gerust vast aan wennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hadden sowieso al lekker stro in het hok. En wanneer ze eieren gaan poepen, zoeken ze inderdaad zelf een lekker hoekje uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader deed dat altijd direkt en legde er een kalkei in zodat ze zagen waar ze eieren moesten gaan leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf leggen misschien...:) Haal anders bij de dierenwinkel of op een vogelbeurs een kunstei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te koop bij de dieren speciaal zaken en bij de Welkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen gewoon ei erin leggen hoor, soms vreten kippen hun eigen eieren op en die moet dan toch niet bedorven zijn.
Leuk die workshop, mijn dochter werkt bij De Welkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoogeveen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel plezier daar, die workshops zijn altijd erg leuk.
Wij hebben het wel gedaan, gelijk toen ze nog klein waren.
Als ze eenmaal gaan leggen dan gaan ze daar ( meestal) automatisch naar toe.
Je moet er wel voor zorgen dat als je meerdere legnesten hebt dat ze van hetzelfde niveau zijn, b.v. 2 naast elkaar die er hetzelfde uitzien.
Kippen willen namelijk het beste nest, instinctief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker doen.
geeft 'vertrouwen', voor zover kippen zich bewust zijn
en jou een beter gevoel.