Meer leefomgeving voor mijn vissen, hoe?

Ik heb twee sluierstaarten, allebei nog vrij jong, ongeveer 5 cm lang. Ze zitten in in een kweekbak van 25x18x17, van plastic. Hier heb ik voor gekozen omdat dit makkelijk te verschonen is, ik moet dan namelijk een trap af.

Ik heb ze nu bijna een jaar, en zou eigenlijk iets meer ruimte voor ze willen.
Zijn er kweekbakken van plastic in een groter formaat, hoe groot?
Een andere oplossing is misschien een aquarium. Maar ik heb geen idee hoe ik die ooit schoon zou kunnen maken, want het is onmogelijk om zo'n ding van de trap af te tillen. En maakt een aquarium niet veel geluid? De vissen staan namelijk vlak bij mijn bed. (ruimte 40x30)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

een aquarium met pompje/filter maakt natuurlijk altijd geluid. ik weet niet wat jij 'teveel' geluid vind maar oorverdovend is het niet.

plastic bakken zijn er ook in grotere formaten. 50x30x30
er zijn ook zuilaquaria deze zijn hoger zoals het woord al zegt en hebben je vissen toch de ruimte.

bij de link zie je veel modellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik heb ook 2 sluierstaart vissen met een pompje in de kom. Dat pompje maakt geen geluid als je hem onder het wateropp houd. Na 1 weekis wat water verdampt en moet je hem weer wat lager zetten.
Ik zou een pompje nemen want dan moet je gem 1x in de 2 weken schoon maken, heb je er geen dan moet je hem 1x per week schoon maken